“Wkurza mnie, że w XXI wieku, kiedy tyle się trąbi dookoła o zasypujących nas tonach odpadów i jedzeniu mikroplastiku, e-Commerce’y wciąż pakują swoje zamówienia w foliopaki, owijają pudełka kilometrami folii stretch i wypychają paczki tysiącami plastikowych wypełniaczy. Zasłaniają się ceną i budują fałszywy obraz eko rozwiązań. Błagam, no ile można tego słuchać?
Monika Poprawa, CEO greenopack
Folii mówimy NIE!
Na świecie produkujemy rocznie ponad 430 mln ton plastiku. To straszne! Szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę, że materiał ten, w zależności od rodzaju, budowy i grubości, rozkłada się od 20 do nawet 1000 lat. Wiesz co to oznacza? Że za 15 - 20 lat foliopak, w który pakujesz zamówienia swoich klientów wciąż będzie zaśmiecał nasze środowisko.
My się na to nie zgadzamy! Opakowania mogą być w pełni ekologiczne. Opakowania mogą być neutralne dla środowiska. I nie oznacza to wcale, że zapłacisz za nie jak za zboże.
Makulaturze dajemy 3 x TAK!
W greenopacku stawiamy na przyrodę. Kochamy naturę i chcemy się nią cieszyć jak najdłużej. Dlatego w naszym sklepie znajdziesz wyłącznie pudełka kartonowe, opakowania tekturowe i papieropaki, wykonane w 100% z makulatury.
Z papieru, który wyrzucisz do odpowiedniego pojemnika (tego niebieskiego), robimy szarą tekturę, a z niej wycinamy nasze eko-opakowania. A co ze ścinkami? Ich też nie marnujemy. Przerabiamy je ponownie w duchu zero waste. Mamy do tego specjalną maszynę (jedyną taką w Europie).
Bilans wychodzi więc nam na zero.
Papieropak za papieropak.
Oni tego chcą!
Ty też tak możesz! Twój biznes może być zrównoważony. W sumie nawet powinien, bo tego przecież chcą klienci.
- 77% e-kupujących zauważa podczas zakupów w sieci różne nieekologiczne praktyki sklepów1
- 67% konsumentów online uważa wykorzystanie ekologicznych opakowań za istotne2
- 46% polskich internautów chce otrzymywać zamawiane produkty w ekologicznych opakowaniach pochodzących z recyklingu3
A skoro e-klienci chcą ekologicznych opakowań, to my robimy, co możemy, by takie opakowania Ci dostarczyć.
Monika - Zielona dusza greenopacku
Zaraz po studiach trafiłam do Poprawa P. S. A., by wspierać rodzinny biznes. Postanowiłam to jednak zrobić po swojemu. I tak oto powstała nowa marka opakowaniowa - greenopack. Z trochę inną strategią. Z trochę innym przekazem. I z misją - by zmienić naszą planetę na lepsze.
Do tej branży przyszłam totalnie zielona. Nie miałam zaplecza inżynieryjnego. Miałam za to wprawne oko, dzięki któremu szybko dostrzegłam, co mi w produkcji i sprzedaży opakowań pasuje, a co nie. Ułożyłam więc ten biznes po swojemu i stworzyłam greenopack. Markę, która niesie zmianę, i dzięki której mogę w końcu pokazać swój świat, który jest piękniejszy, bardziej ekologiczny i równy dla wszystkich. Bez wyjątków!
- 1 Raport “Green Generation”
- 2 Raport “e-Commerce w Polsce 2023”
- 3 Badania zlecone przez DS Smith